EasTerTimE

Weblog over mijn Schotse Collie Easter. Zij is geboren op 2e paasdag, 17 april 2006 en kwam afgelopen zondag de 11e juni bij mij wonen.

10.10.08

Utrecht

Daar ben ik weer! Lang geleden hè?! Tja, over Easter viel niet zo veel te zeggen meer.... maar helaas, nu dan toch wél!
Wat dan? Nou, Easter is heeft heel erg vieze oogjes steeds en aangezien mijn dierenarts alleen maar zei; "Ach, had ze maar geen collie moeten worden" ben ik naar Zeist gegaan, naar een dierenarts die veel doet met homeopathie en andere alternatieve behandendelingen uitvoert.
Eenmaal daar begon ze meteen te vragen of ik wel eens over de zg Collie Nose had gehoord.... shit, nee hè, ik was er al heel bang voor!
Collie Nose wordt versterkt door zon-en daglicht en is eigenlijk een auto-imuum ziekte die een lelijke misvormde korstige neus tot gevolg heeft, alsmede de-pigmentatie van die neus en lippen.
Voordat ze wil gaan behandelen, wilde ze weten of het écht zo is, dus hup, Pap en ik woensdag naar Utrecht afdeling dermatologie.
Ja hoor, de dokter acht "Lupus" zeer waarschijnlijk maar.... zoals het er nu uitziet is het rustig en is het niet gezegd dat het erger wordt, maar het kan!
Als het dan zover is, moet ik terugkomen en worden er stukjes weefsel weggehaald om er 100 % zeker van te zijn.
De ogen denkt ie, hebben er niks mee te maken nu, maar kan, maar helaas, alle oogartsen waren aan het opereren ( lees, lunchen!) en een nieuwe afspraak is nodig!
Denk dat ik lekker terug ga naar Leida in Zeist met deze informatie en hopelijk kan zij ons lieve hondje verder helpen!

2 Comments:

At 3:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

nou dat zou ff reaal shit zijn zeg. hoop het niet voor je en zeker niet voor Easter.Hoor wel hoe het afgelopen is,krijgt ze verder nog geen medicijnen oid.??
gr.Gerda

 
At 11:59 a.m., Anonymous Anoniem said...

Is het geen dystichias?
Dierenarts Jan Guttling eens raadplegen hiervoor.

 

Een reactie posten

<< Home